El meu part (vol. I)/// Mi parto (vol. I)

[CAT]
Final de l’embaràs. Últimes setmanes, panxa immensa, no veure’s els peus, i LA frase: que tinguis una horeta curta.

Parlis amb qui parlis, i et trobis amb qui et trobis, tothom et diu això! En el meu cas, recordo que la llevadora ens deia: en realitat, no és tan bon desig...En un part curt, el cos té menys temps d’acostumar-se al dolor, el notes més. Suposo que tot depèn de com t’ho miris. El meu part va ser força ràpid per ser una primípara. 
Última foto amb bombo! ;) Ja arribats a l'hospital!

Vaig entrar a l’hospital a quarts d’onze, i la Neus naixia a les 17.40 d’un calorós 29 de juliol. El dia anterior, divendres, vaig anar a caminar amb el gos per accelerar el tema. Portava uns dies que tenia ganes de parir (manera fina de dir que n'estava fins el capdamunt de no veure'm ni el ****, ni els peus). Seguia trobant-me bé, però no em feia cap gràcia que em provoquessin el part, i havia sortit de comptes feia només 4 dies -però notava els metges de la privada desitjosos de fer un part programat-. Així que Floc i jo vam fer ni més ni menys que 8 km caminant, a bon ritme. Al vespre vam anar a sopar amb els meus pares i la meva germana, i jo ja vaig notar alguna cosa estranya: vaig perdre el tap mucós. Cap a la una de la matinada ja era evident que la cosa s’animava. Tenia contraccions, però eren uns dolors de regla molt suportables. A les 3 de la matinada, ja vaig anar al menjador a veure la tele mentre m’asseia a la pilota de pilates, i el meu gos em llepava els peus. No em va deixar sola en cap moment. Durant la matinada, la cosa es va anar animant. Curiosament, i per si a algú li pot servir d’ajuda, les contraccions estirada al llit eren més doloroses, però més espaiades en el temps, cada 10 o 12 minuts, el que em permetia dormir entre una i l’altra. Així, anava alternant, contraccions estirada, per poder dormir; amb contraccions caminant pel passadís: menys dolor, però més seguides. A tot això, el meu home dormint al llit i anant-me preguntant mig entre somnis: tot bé? A les 9 del matí jo vaig començar a pensar en anar a l’hospital, i vam posar en marxa el “protocol part”, que bàsicament consistia en trucar els meus pares perquè vinguessin a fer de cangurs del nostre gos. El que va passar després, ja dóna per un altre post...

[ESP]
Final del embarazo. Últimas semanas, barriga inmensa, no verse los pies, y LA frase: que tengas una horita corta. Hables con quien hables, y te encuentres con quien te encuentres, ¡todo el mundo te dice eso! En mi caso, recuerdo que la comadrona nos decía: en realidad, no es tan buen deseo. En un parte corto, el cuerpo tiene menos tiempo de acostumbrarse al dolor, lo notas más. Supongo que todo depende de cómo lo mires. Mi parto fue bastante rápido para ser una primípara. 
Última foto con bombo...Justo acabados de llegar al hospital
Entré en el hospital a las diez y media, y Neus nacía a las 17.40 de un caluroso 29 de julio. El día anterior, viernes, fui a caminar con el perro para acelerar el tema. Llevaba unos días que tenía ganas de parir (forma fina de decir que estaba hasta las narices de no verme ni el ****, ni los pies). Seguía encontrándome bien, pero no me hacía ninguna gracia que me provocaran el parto, y había salido de cuentas hacía sólo 4 días -pero notaba los médicos de la privada deseosos de hacer un parto programado-. Así que Floc y yo hicimos nada menos que 8 km caminando, a buen ritmo. Por la noche fuimos a cenar con mis padres y mi hermana, y yo ya noté algo raro: perdí el tapón mucoso. Hacia la una de la madrugada ya era evidente que la cosa se animaba. Tenía contracciones, pero eran unos dolores de regla muy soportables. A las 3 de la madrugada, ya fui al comedor a ver la tele mientras me sentaba en la pelota de pilates, y mi perro me lamía los pies. No me dejó sola en ningún momento. Durante la madrugada, la cosa se fue animando. Curiosamente, y por si a alguien le puede servir de ayuda, las contracciones tumbada en la cama eran más dolorosas, pero más espaciadas en el tiempo, cada 10 o 12 minutos, lo que me permitía dormir entre una y otra. Así, iba alternando, contracciones estirada, para poder dormir; con contracciones caminando por el pasillo: menos dolor, pero más seguidas. A todo esto, mi hombre durmiendo en la cama mientras me preguntaba medio entre sueños: ¿todo bien? A las 9 de la mañana yo empecé a pensar en ir al hospital, y pusimos en marcha el "protocolo parto", que básicamente consistía en llamar a mis padres para que vinieran a hacer de canguros de nuestro perro. Lo que pasó después, ya da para otro post ...

Comentaris

  1. Enhorabuena! Me encanta la entrada y trabajazo en dos idiomas, me flipa!!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

¿Algo que añadir? Dilo ahora, o calla para siempre...
Alguna cosa a afegir? Parla ara, o calla per sempre...

Entrades populars d'aquest blog

De gossos i nens//De perros y niños

El meu part (vol. II)///Mi parto (vol. II)